Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Figiel Joanna (1985- )
(1)
Gajewski Roman (1954- )
(1)
Kaźmierczak Małgorzata (1979- )
(1)
Kubiak Piotr (1976- )
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Strożek Przemysław (1983- )
(1)
Wołodźko Agnieszka (1961- )
(1)
Zelmańska-Lipnicka Anna
(1)
Żelazek Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Wystawy sztuki
(2)
Akademia Sztuk Pięknych (Gdańsk)
(1)
Akademie sztuk pięknych
(1)
Art déco
(1)
Biżuteria
(1)
Bursztyn
(1)
Bursztynnictwo
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Igrzyska olimpijskie
(1)
Lipnicki, Sławomir (1972- )
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Muzea
(1)
Muzeum Bursztynu (Gdańsk)
(1)
Muzeum Nauki Gdańskiej
(1)
Muzeum Sportu i Turystyki (Warszawa)
(1)
Nazizm
(1)
Rzemiosło artystyczne
(1)
Socjologia sztuki
(1)
Sportowcy
(1)
Staatliche Bernstein-Manufaktur Königsberg
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka niemiecka
(1)
Tematy i motywy
(1)
Współdziałanie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Prusy Wschodnie
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Katalog wystawy
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rzemiosło artystyczne 51 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
SYNCHRONIA to coś więcej niż książka o nauce i sztuce w dawnym Muzeum Zegarów Wieżowych. To autobiograficzne podsumowanie dorobku wyjątkowego człowieka, muzealnika i wizjonera, którego życiem jest... czas. Czas, o którym potrafi opowiadać jak nikt inny. Czas, któremu oddał się bez reszty rekonstruując dziesiątki zabytkowych chronometrów, w tym tych udostępnionych na wystawie stałej mieszczącej się na poddaszu i wieży kościoła św. Katarzyny. I w końcu czas, o którego upływie melodiami przypominały i przypominają obecnie trzy gdańskie carillony, którymi się opiekował przez lata pracy. Nie sposób krótko przedstawić dokonania i wkład emerytowanego kierownika Muzeum Zegarów Wieżowych (obecnego Muzeum Nauki Gdańskiej) dla naszego poznania i rozumienia przeszłości oraz... przyszłości.. Opowiada o tym niniejsza książka. 239-stronnicowa publikacja zawiera wiele zdjęć z lat 90. XX i początku XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje G.14 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W 1983 Ernst Gombrich powiedział: „rzeczywistym lub dominującym przedmiotem sztuki XX wieku jest sama sztuka” i choć miał na myśli sztuki piękne, jego stwierdzenie współgra z teorią transtekstualności Gérarda Genette’a, który z kolei odnosił się do tekstów literackich. Wśród pięciu kategorii transtekstualności znajduje się metatekstualność, komentarz tekstu do innego tekstu/tekstów lub do siebie samego. Od tej pory szeroko pojęta meta-reprezentacja w różnych kodach semiotycznych stała się powszechną fascynacją. Metafiguracja stanowi część składową metatekstualności i może być pojmowana w szerokim, semiotycznym kontekście, choć jej rodowód tkwi w języku naturalnym – jego stylistyce i retoryce. W tym sensie obecna wystawa Sławomira Lipnickiego Metafiguracje. Omdlenie, podobnie jak poprzednia ekspozycja Omdlenie z 2018, doskonale wpisuje się w ten nurt. Figuratywność należy odczytywać na dwóch płaszczyznach: treści (tu głównie „figura” staje się synonimem „toposu” czy „motywu”) oraz formy. Słusznie więc Lambert Wiesing w swych fenomenologiczno-semiotycznych rozważaniach na temat obrazu postuluje rozróżnienie metafory na poziomie image object (treści obrazu) oraz image carrier (nośnika/medium obrazu). Sztukę Lipnickiego można więc odczytywać podwójnie, jako meta-reprezentację treści oraz meta-reprezentację formy. Każde jednak odczytanie dzieła sztuki musi być osadzone w odpowiednim kontekście historycznym, społecznym i kulturowym (Łotmanowskiej semiosferze). Teksty tworzące obecną publikację wyznaczają dość szerokie pole dla interpretacji artystycznego dorobku Sławomira Lipnickiego, bowiem Autorzy uprawiają różne dyscypliny i specjalności, zarówno w obrębie nauki, jak i sztuki. Artykuły ukazują w sposób przekonywujący w jak niezwykle szerokim kontekście artystycznym, historycznym, społecznym i kulturowym, gdzie estetyka przeplata się z kwestiami etycznymi, można rozpatrywać dzieło artystyczne Lipnickiego – jego metafiguratywne komentarze i remediacje tematyki ciała ludzkiego/ciała sportowca. Bardzo zresztą na czasie w przeddzień XXXII Letnich Igrzysk Olimpijskich 2021 w Tokio, nad którymi wydaje się ciążyć cień roku 1940, który dziś przyjął nową postać – już nie wojny, lecz pandemii, a co za tym idzie Igrzysk bez publiczności realnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.73 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej